Copiii românilor stabiliți în Anglia au rezultate școlare mai bune decât colegii lor englezi, asta pentru că părinții lor au ambiții mai mari pentru ei, față de părinții copiilor născuți în Marea Brianie, potrivit lui Michael Wilshaw, fost șef al Ofsted (Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills), instituție echivalentă cu Inspectoratul Școlar.
Potrivit publicației DailyMail, acesta a declarat că elevii imigranți au stimulat performanța Angliei în evaluările internaționale recente (PISA) în comparație cu rezultatele mai slabe din Țara Galilor, Scoția și Irlanda de Nord.
„Familia este marele educator. Familia este cea care le oferă copiilor suportul de care au nevoie. ”
El a fost criticat pentru că a sugerat că Brexitul ar putea dăuna școlilor, prin reducerea numărului de copii imigranți cu performanțe ridicate.
El a răspuns celor care susțin că școlile din țară, în special cele primare, sunt sub o presiune uriașă din cauza imigrației și a natalității crescute în rândul nou-veniți.
Luând cuvântul la emisiunea BBC Radio 5 Live, Sir Michael a spus: „Imigrație mai puțină ar putea însemna standarde de fapt mai mici, deoarece familiile imigranților doresc ca ai lor copii să fie foarte buni. Ei doresc un sistem de educație mai bun decât cel pe care l-au avut în țara lor de origine.”