Mihai Zgardan are 30 de ani și este unul dintre puținii restauratori de mașini din România care a reușit, într-un an jumătate, să creeze o comunitate de zeci de mii de pasionați de Dacia 1300.
Povestea lui a început atunci când a ajuns să aibă o Dacia, dintr-o întâmplare, și s-a hotărât să o restaureze. Pasiunea pentru restaurarea Daciilor 1300 din anii 70 a început, în cazul lui Mihai, cu un VWT1, primul model de Volkswagen Transporter, dubiţa hippie, aşa cum este cunoscută de cei mai mulţi dintre noi.
A cumpărat BUS-ul de la un pasionat din Bucureşti, după îndelungi negocieri, şi a aflat că maşina fusese „în tinereţe” o ambulanţă care a ajuns în România donată de un grup de francezi care veneau cu ajutoare la începutul anilor ‘90 la noi în ţară. Ambulanţa fusese donată unui dispensar, însă cei care au folosit-o au reuşit să-i blocheze motorul, astfel că maşina a rămas abandonată într-o curte ani de zile.
Mihai a ajuns cu dubiţa lui la un service auto din Braşov, iar proprietarul l-a ajutat să o restaureze şi chiar l-a implicat direct în proiect. Aici a fost locul în care tânărul ploieştean, IT-ist la bază, a prins meserie de la meşteri bătrâni, cu multă experienţă în spate. Lucra la firma sa din Ploieşti până joi seara, când pornea la drum spre Braşov unde se dedica până duminică tinichigeriei.
„Am învăţat să restaurez la cel care deţine service-ul în Braşov. El restaurează maşini, dar pentru clienţi din afară, pentru că românii nu plătesc pentru nivelul calitate – preţ pe care poate să-l presteze el. M-a primit cu bus-ul acesta prima oară şi i-a plăcut de mine pentru că eram pasionat şi a zis: <> M-a pus să-mi fac rost de piese şi pur şi simplu m-a învăţat cum să restaurez singur maşina”, spune Mihai.
Citește continuarea pe Adevărul.ro