Construirea unei nave de mari dimensiuni este proces laborios şi îndelungat. La realizarea navei participă direct sau indirect (prin echipamentele furnizate) un „furnicar” de specialişti cuprins între 1.000 şi 3.000 de oameni, iar lucrarea se întinde pe cel puţin şase luni.
De cele mai multe ori, lucrurile avansează aproape imperceptibil, fiind foarte greu de observat chiar şi de către un privitor care-şi alocă observaţiei câteva ore sau câteva zile. Tocmai de aceea, imaginile pe repede înainte (întregul proces, care a durat de fapt 11 luni, este condensat în doar 60 de secunde) cu construirea navei de mari dimensiuni „Maersk Connector” în Şantierul Naval „Damen” din Galaţi au darul de a impresiona.
Construcţia navei începe într-o uriaşă hală, unde sunt aduse şi ansamblate, una câte una, secţiunile corpului navei, apoi sunt adăugate echipamentele, instalaţiile şi motoarele. La un moment dat, uriaşa alcătuire din mii de tone de metal este scoasă „la aer”, la malul Dunării, cu ajutorul unor boghiuri de mari dimensiuni şi finalizată în vederea lansării la apă.
Nava a cărei construcţie o puteţi vedea în materialul video alăturat reprezintă o performanţă de excepţie pentru Şantierul naval „Damen” din Galaţi, care a reuşit să-şi adjudece cu ea marele trofeu – „Offshore Support Ship 2017 Award” – la Gala industriei mondiale de profil (Offshore Support Journal Annual Awards), desfăşurată la Londra, în februarie 2017.
Nava este a doua de acest fel construită la Galaţi, după ce, în iulie 2015, sora ei geamănă (Maersk Connector DP1) a fost lansată la apă şi a devenit operaţională. Maersk Connector DP2 este clasificată de Lloyd’s Register of Shipping, are 9.300 tdw, lungimea totală de 138,35 metri, lăţimea de 27,45 metri şi un pescaj de 6,25 metri. Poate lua la bord 90 de persoane, membri ai echipajului şi specialişti în instalarea cablurilor subacvatice.
Citește materialul integral pe Adevărul.ro