Marc are un IQ de 156, apropiat de cel al lui Einstein. Părinții lui au descoperit că nu este un copil ca toți ceilalți, așa că au decis să vadă exact cu ce este special.
„Era foarte diferit; nu s-a integrat uşor şi se concentra greu pe activităţi statice. Simţea nevoia să facă multe activităţi în acelaşi timp. A început să facă limbă străină, engleză la British, franceza la şcoală, greacă cu mine şi italiana cu soţul şi mi-a zis: ‘mai vreau să învăţ o limbă străină’. Avea şase ani. Am zis că e prea mult. A vrut chineză şi ne-am dus în Franţa. Era în clasa pregătitoare şi, din banii de puşculiţă, a vurt culegeri de matematică. Mi s-a părut nostim.”
La opt ani, l-au dus la Londra, unde a fost testat și acceptat în MENSA, organizația care reunește cei mai inteligenți oameni din lume. Când au înțeles că este un copil excepțional, părinții lor au început să se documenteze și să facă tot ce au știut mai bine pentru a îl îndruma în dezvoltarea sa.
Așa că l-au expus pe Marc tuturor experienţelor care îi făceau plăcere: l-au scos de mic în natură şi l-au învăţat să descopere lumea. La opt ani, călătorea deja singur în tabere în străinătate şi l-au înscris la sporturi spre care era înclinat şi peste tot a făcut performanţă.
Antrenorul de tenis îi predă orele gratis, tocmai pentru că e sigur că va fi un mare campion. Iar profesorul de polo e sigur că acesta e sportul în care excelează. A învăţat să cânte la chitară în câteva săptămâni şi, la primul concurs, a fost premiat.
Sunt foarte rare cazurile în care copiii supradotaţi au vocații aparţinând de ambele emisfere cerebrale, iar Marc e unul dintre ei: briliant la matematică, talentat la scris.
Preocupat de lectură, alege să trăiască uneori experienţe despre care află din cărţi. Deşi ziua lui e iunie, părinţii îi cer să-şi aleagă cadoul în ianuarie, ca să găsească bilete ieftine pentru călătoriile pe care Marc şi le doreşte: la patru ani, a cerut să înoate cu delfinii, de exemplu, iar anul trecut a vrut să vadă China.
Continuarea pe ȘtirileProTv.