Gadgeturile în lumea în care trăim se pare că sunt utile atât nouă, adulților, cât și copiilor, fie că ne place sau nu. Copiii sunt atrași de sunete și culori, astfel încât ei sunt tentați de telefoane și doresc din ce în ce mai mult să dețină controlul asupra acestora. Culmea e că ele sunt chiar utile, mai ales dacă găsim aplicații educative, cu scop instructiv. Imaginația copiilor este stârnită și satisfăcută în egală măsură, astfel încât și Nummo Kids a venit de anul acesta în ajutor, mai exact de 10 luni, cu exerciții logopedice create de specialiști. Scopul acesteia este de a veni în întâmpinarea copiilor, cât și a părinților și a terapeuților. Este ușor de folosit, de utilizat, este non-agresivă și non-invazivă.
nbsp;Nummo Kids se adresează copiilor pentru a-și lărgi orizontul de cunoștințe pe plan cognitiv și pentru a-și îmbogăți vocabularul, mai ales că atrage prin imaginile prietenoase, dar în special vine în sprijinul persoanelor cu deficiențe de auz fiind gândită pentru dezvoltarea ascultării.30
Tânăra Ana Maria Onică este fondatoarea acestui proiect educațional, inovator și benefic. Cu o experiență de 10 ani în cadrul altor companii care au dezvoltat softuri educaționale, a decis în 2017 alături de Cristian Baiță să creeze un produs cerut pe piața României și ideea a prins viață, ca acum să se bucure peste 5000 mii utilizatori, urmând ca paleta să se lărgească, evident.
În luna aceasta, fondatoarea platformei educaționale Nummo împreună cu echipa sa ne reprezintă peste granițele țării, mai exact în UK. Participarea în cadrul competiției Startarium PitchDay2019 a adus-o în față. Competiția de pitching Women Startup Competition Europe, cât și desemnarea titlului de finalist a venit ca o confirmare că forța depusă până acum are productivitate și că toți ce implicați au avut aceeași misiune și viziune, mai ales că acest concurs pe întreg parcursul lui a fost foarte strâns, declarând acest fapt chiar Ana Maria.
“Pentru noi, evenimentul din Londra e și o oportunitate de a studia piața și de a avea și un prim feedback legat de produsul actual.”
A fost surprinsă, a primul titlul de finalistă cu emoții, în același timp cu încredere și bucurie că a știut să își pună amprenta pe un proiect educațional de nișă., mai ales că în spate există și un motiv personal. Pasiunea îmbinată cu munca de echipă, dorința de câștig și planurile mărețe de viitor pentru startup-ul gândit s-au remarcat și astfel s-a numărat printre cei 10 finaliști cu platforma educațională înființată. Aceleași emoții vor fi și acolo, dar mână în mână cu speranța că și în Londra vor fi apreciați.
Despre evoluția în continuare a aplicației de logopedie Nummo în rândurile de mai jos.
Cine este Ana Maria Onică și încotro se îndreaptă?
Am studiat facultatea de Relații Internaționale și Studii Europene la Sibiu, iar după mutarea în București am lucrat ca grafic designer în industria de e-learning. În 2017, în colaborare cu Cristian Baiță, am decis sa creăm un produs atât de necesar pe piața din România și cam ăsta a fost începutul aplicației destinate dezvoltării auzului și limbajului la copii.
Care este povestea din spatele aplicației înființate pentru copii, Nummo?
Povestea aplicației a început din dorința de a avea un aport semnnificativ în societatea românească. După ce ne-am uitat cu atenție în piață, ne-am dat seama că lipsa materialelor de lucru pentru exersarea acasă în cazul copiilor cu deficiențe de auz/limbaj era una destul de mare. În plus, copiii foloseau tableta sau telefonul mobil, însă nu aveau acces la aplicații educative și cu impact pentru sănătate în limba română. După ce am studiat cu atenție toate aspectele problemei, am decis că e ceva ce ne dorim să rezolvăm.
Ar fi putut fi multe alte idei inovatoare și totuși a primat această aplicație cu exerciții logopedice. Care e motivul cel mai signifiant ce te-a determinat să realizezi această platformă benefică?
M-am regăsit în povestea copiilor care au probleme de auz, pentru că eu nu aud cu una dintre urechi. O mare parte din motivația mea a venit de aici. Așa că ne-am propus să folosim tehnologia în beneficiul copiilor și să creăm o platformă care cuprinde exerciții create de logopezi. Așa a apărut Nummo kids, o aplicație care apelează la învățarea prin joc, prin care copilul își exersează auzul și își îmbunătățește limbajul.
Cât de mult le vine în sprijin logopezilor acest proiect educațional tehnologic? Sau există o oarecare competiție?
În acest moment poate fi folosită ca material de lucru în cadrul cabinetelor sau ca instrument de evaluare al copiilor. La anul vrem să venim cu mai multe tool-uri care să îi ajute în procesul logopedic.
Pe lângă emoții, ce a mai simțit Ana Maria atunci când a fost desemnată semi/ finalistă în cadrul competiției de pitching Women Startup Competition Europe?
Da, emoții au fost cu siguranță. Emoții și surpriză pentru că toți participanții au prezentat proiecte foarte bune. În plus, am simțit-o ca o încununare a muncii de până acum, o validare că ceea ce facem e apreciat și că avem un produs bun. Evident, emoțiile vor continua și la pitch-ul din Londra, însă avem încredere că ne vom prezenta produsul bine și speranța că și acolo vom fi apreciați.
Doar munca să fie cheia succesului? Care e accepțiunea ta?
Munca și efortul de echipă este foarte important. Aș zice că, în general, în startup-uri este important să ai o echipă bună, unită, o echipă cu oameni care au aceeași viziune cu a ta. Pot spune că am lângă mine oameni pe care ma pot baza, de la logopezi la programatori și designeri, fiecare foarte bine pregătiți pe domeniile lor și mă bucur că suntem împreună în călătoria asta. De asemenea, cred că un rol foarte bun sunt advisorii pe care îi atragi lângă tine, acceleratoarele în care participi și din care aduni foarte multe informații utile pe care să le aplici în business-ul tău. Provocator sau greu a fost/este parcursul startup-lui alături de ceilalți participanți inovatori în cadrul competiției de pitching Women Startup Competition Europe? Împărtășește câteva gânduri cu noi.
A fost o competiție foarte strânsă. Așa cum am spus, toate proiectele prezentate au fost foarte bune ceea ce a făcut ca nivelul competiției să fie unul destul de ridicat. Am avut însă și mentori care ne-au sprijinit în pregătirea pitch-ului final și cărora le mulțumim pentru implicare. Per total, experiența a fost una foarte plăcută.
Cu ce gând pleci în Londra?
Evident, cu gândul să câștigăm. În plus, sperăm că la anul UK-ul să fie una dintre piețele pe care, poate, ne vom prezenta produsul. Pentru noi, evenimentul din Londra e și o oportunitate de a studia piața și de a avea și un prim feedback legat de produsul actual.
Câte mâini drepte ai avut în realizarea cu succes a acestei idei de bune practici? Echipa de bază e formată din 5 oameni care au început acest proiect, însă avem și colaboratori externi care au fost implicați de-a lungul timpului în diverse părți din dezvoltarea produsului.
Cât de largă este paleta utilizatorilor în momentul de față?
Ne bucurăm că în 10 luni de la lansarea produsului am ajuns la peste 5.000 de utilizatori. Pentru noi, nu cred că există validare mai mare decat cea dată de clienții noștri. Suntem foarte bucuroși că am reușit să oferim un produs util și accesibil, care poate avea un aport real în educația și sănătatea copiilor.
Există parteneriate cu grădinițe, școli, ONG-uri?
Avem o serie de parteneriate cu cabinete de logopedie și Ong-uri atât din București, cât și din afara. Nu am mers încă pe segmentul de gradinițe, însă cred că în urmatoarea perioadă o să ne îndreptăm atenția și către ei.
Ce planuri sunt pe viitor pentru Nummo?
Până la finalul anului, aplicația se va mări cu 100 de exerciții și ne propunem să lansăm și varianta de iOS. Pe viitor, vom crește constant numărul de exerciții, vom lansa și o nouă platformă web și ne propunem să venim și mai mult în sprijinul logopezilor.
Cu ce gând dorești să intri în 2020?
Cu optimism și cu multe planuri frumoase pe care să le punem la anul în practică.