Un echipaj NATO de transport strategic C-17 Globemaster III a adus zilele trecute un lot de materiale sanitare din Coreea de Sud, iar printre membrii echipajului s-a numărat și locotenent-comandor Simona Măierean, prima femeie pilot de supersonic din România. Ulterior, ea s-a reprofilat pe aviaţia militară de transport şi, în final, a ajuns în unitatea NATO de elită.
Înainte de a ajunge să piloteze C-17 Globemaster III, Simona se afla la manșa unui C-27J Spartan al Forţelor Aeriene Române și declara că trecerea de la supersonice la avioane de transport a fost o adevărată provocare. „Sunt avioane foarte diferite, sunt filosofii de zbor diferite. C-27J Spartan este un avion de transport tactic, pe cand MIG-ul 21 este un avion de vânătoare. Când am schimbat categoria de aeronavă am făcut cursurile specific acestui nou avion, după care au urmat orele de simulator, apoi orele de observator, în care stai în cabina avionului, pe al treilea scaun şi observi manevrele şi tot ceea ce fac cei doi piloţi de la urcarea în aeronavă până la părăsirea ei după aterizare. Pentru mine cea mai mare diferenţă a constat în trecerea de la zborul în simpla comanda la zborul în echipaj. În zborul în echipaj trebuie să faci o echipă cu pilotul comandant, nu să lucrezi în contratimp”, preciza Simona Măierean, potrivit Adevărul.
În ceea ce privește misiunea la care a participat, ea s-a arătat foarte încântată să fie de ajutor: „În astfel de momente, când primim misiuni în care trebuie să răspundem rapid, ne mobilizăm toţi, fiecare pe părticica lui, ca să putem să punem lucrurile cap la cap şi să le putem face mult mai repede decât în mod normal. A fost unul dintre cele mai lungi zboruri, e adevărat, dar nu cel mai greu. A fost foarte obositor pentru că totul se derulează rapid și, practic, pregătirea o mai faci și din mers”, a declarat locotenent-comandorul Simona Maierean pentru colegii ei de la MapN.
Reamintim că misiunea la care a participat şi Simona Măierean este cea de-a treia de acest fel la solicitarea Ministerului Apărării Naţionale cu aeronave C-17 Globemaster III, iar folosirea acestei capabilităţi, care este exploatată în comun de ţări NATO şi partenere, pentru misiuni de urgenţă în contextul gestionării pandemiei de coronavirus a fost o premieră în cadrul Unităţii Multinaţionale de Transport Strategic.