Ele sunt româncele care au pus pe picioare o afacere cu vacanțe în vremuri de criză: „Am învățat că nu trebuie să renunțăm la visele de la început!”

-

În ciuda faptului că noul coronavirus a paralizat călătoriile și le-a dat planurile peste cap multor persoane dornice de aventuri, două românce au lansat o afacere cu vacanțe în vremuri de criză.

Oana Pricop și Alina Deak au pus pe picioare Free Spirit în 2008, la începutul unei alte crize, iar de atunci au continuat să pună la punct povești în toate colțurile lumii.

„Am pornit de la pasiunea pentru călătorii, de la dorinţa de a avea un business într-un domeniu dinamic. Primii ani au fost extrem de grei, mai ales că am demarat businessul în 2008, în prag de criză, şi nici foarte multă experienţă în domeniu nu aveam. Am muncit foarte mult, am schimbat strategia de dezvoltare foarte des, în funcţie de contextul economic, de dinamica pieţei şi, mai ales, am învăţat că trebuie să renunţăm la visele de la început şi să ne adaptăm”, povesteşte Alina Deak, una dintre fondatoarele agenţiei de turism Free Spirit, potrivit businessmagazin.ro.

Alături de ea au fost însă, Oana Pricop, care a finalizat un master în marketing și Luca Cătălin, omul care s-a aflat în spatele departamentului de evenimente al firmei.

Au dezvoltat împreună mai multe proiecte în domeniul turismului, printre care Transilvania Train sau Japan by Myself, cu o echipă de tineri care vorbesc japoneză, au călătorit în Japonia şi sunt promotori ai culturii nipone.

„Constanţa în toată această perioadă a fost dată de divizia de vacanţe exotice şi de Business Travel. Acest departament reprezintă peste 30% din businessul Free Spirit şi ne mândrim cu un portofoliu de clienţi importanţi din industria de retail, case de avocatură şi IMM-uri. Unii dintre ei sunt alături de noi încă din primii ani de activitate.”

Cele două antreprenoare au investit 10.000 de euro până când Free Spirit a devenit ceea ce şi-au dorit – o colecţie de călătorii pornite din agenţia pe care au deschis-o în Bucureşti. Banii au venit însă la pachet cu multe ore de muncă, documentare, experienţe. În 2019, cifra de afaceri a agenţiei a fost de peste 4 milioane de lei, iar profitul – de 55.000 de lei.

Firma lor are 15 angajați, iar clienți le sunt de la oameni pasionați de muzică ce aleg să meargă la concerte prin Europa ori chiar seniori, care sunt pasionați de vacanțe exotice.

„Sunt oameni cu un nivel financiar peste medie şi timp limitat. Acestea sunt motivele pentru care caută un consultant de turism experimentat, care să le ofere mai mult decât o rezervare de bilet de avion şi un hotel, care să le pună la dispoziţie întreaga experienţă acumulată şi o listă de tips & tricks”, mai spune Alina Deak, potrivit sursei citate.

comments icon 0 comments
0 vizualizari
bookmark icon
Alte articole de

Viitorul Romaniei